19 reaktioner till “Den skamlösa promotion-tråden

  1. Jag har hyfsat nyligen skickat slut-PDF:en av mitt nya rollspel More than Human till tryck. Det är ett spel om människor med superkrafter. Reglerna är traditionella, den medföljande kampanjvärlden bred och djup och fylld av äventyrsinspiration, och boken tjock som fasen (334 sidor, för att vara exakt). Finns snart tillgängligt för 200 pix, och vill man förhandsboka för att vara säker på att få ett ex någorlunda tidigt kan man kontakta mig… Hemsida för spelet: http://morethanhuman.se/

    Gilla

  2. Jag arbetar på Leviathan, som Nisse tidigare nämnde. Det är ett SF-rollspel där mänskligheten har tvingats i exil från ytan och tagit sin till flykt ned i havens djup. Där lever de i allt från en gigantiska kupolstäder med hundratusentals innevånare till små, isolerade vetenskapsbaser där omänskliga experiment sker. Spelarna sätter ramarna för vilken sorts berättelse de vill uppleva genom att skapa basen som karaktärerna har kontroll över. Spelarna bekantar sig med kampanjens centrala plats först, för att sedan skapa och integrera karaktärerna i basen.

    Rollspelet innehåller regler för hur du skapar baser och karaktärer, samt även hur du gör en kampanj. Ett saftigt världskapitel finns (över 100 sidor) med information om världen och hur vardagssaker kan involveras i spel. Spelet har dessutom inte ett introduktionsäventyr, utan har istället en introduktionskampanj. Tanken är att det ska släppas fram mot senhösten-vinter i år.

    Mer om Leviathan finns här: http://bortom.nu/leviathan/

    Vill man istället höra mig tala om Leviathan kan man göra det i podcastarna Märklighetstroget #14 (http://www.märklighetstroget.se/2011/12/08/avsnitt-14-bortom/) och Bortom: Bortom #5 (http://bortom.nu/2012/04/bortom-bortom-4/).

    Gilla

  3. Jag var med i helgens stora Battlestar Galactica-lajv Monitor Celestra som går av staplen i Gbg tre helger nu i mars (https://celestra-larp.appspot.com/). Jag var en fantom spelare, vilket innebar både att vara en slp, spelledningens verktyg att få ut info till spelarna och rapportera vad som hände, och samtidigt vara en karaktär som interagerade med massor av spelare, var med och påverkade massor av plotlines. Sedan var jag inte vilken karaktär som helst, jag spelade i princip Caprica 6. Jag har haft en Gaius Baltar/Caprica relation. Och jag gjorde det bra.

    Trots att det här bara var andra gången jag lajvade klarade jag av en ganska svår funktion, levererade och genererade mycket bra spel och fick en hel del beröm efteråt. Det är inte fy skam.

    Gilla

  4. Ja vad sjutton, in och kolla på http://monobit.se/mua/ där ligger diverse skriverier. Det hela började med små alster utifrån min grupps Mutant-kampanj sen spårade det ur och blev mest texter i allmänhet. Nu har det tyvärr inte hänt så mycket på ett tag.

    Gilla

    1. Teknochock gjorde inte riktigt så stort plask i ankdammen som jag hade hoppats. Det var väl ingen större marknadsföringskampanj kring det, men det är ett väldigt trevligt spel.

      Saknar man Nya Mutant sedan Mutant gick tillbaka till att vara postapok med M:UA så bör man verkligen ta en närmare titt på Teknochock.

      Gilla

  5. Jag håller på att göra en skräckseriebok som utspelar sig i Sverige år 1913. Ett krig som skulle kunna vara Första världskriget har också kommit till vårat kära land. En skulptur kommer till liv och tja, grejer händer. 160 sidor ska den bli. Jag är på sista riktiga historien nu. Sen måste jag skriva en början och ett slut. Jag måste revidera lite. Plussa på här och där. jag vill vara klar till Juni månad i år och jag tror att det är fullt möjligt. Jag bör nog tillägga att jag har inspirerats enormt utav rollspel som jag spelat från och till sedan jag var tolv. den kommer komma ut på Kolik Förlag förmodligen 2014, men kanske kommer den till och med ut lite tidigare.

    Gilla

  6. Skrävleriet fortsätter. Jag blev kontaktad av en kille på Bonniers som ville att jag skulle göra noveller till någon typ utav E-boksutgivning. Det skulle vara skräcknoveller och jag skulle illustrera dom. Inga serier, utan illustrationer. Jag tyckte att det var skoj att jag blev kontaktad i egenskap utav att vara författare och inte tecknare. Kändes som ett erkännande på något vis. Jag sa till honom att jag skulle höra av mig när min seriebok var klar. Vidare så är sannolikheten hög att jag ska göra en serieadaption av en Lovecraftnovell. Jag vet inte vilken. Det finns en liten risk att det inte blir jag som får jobbet heller. Det är Sanatorium Förlag som håller i den biten i samarbete med LL Förlag (Lättläst Förlag). Den ska vara i färg. Något som jag bävar lite för. jag är en gammal oljemålare, men det var längesen jag arbetade i färg. jag kommer kanske arbeta i olja eller gouasche (felstavat?).

    Gilla

  7. Har startat en blogg om populärkultur som heter horizonten.se. Framför allt rollspel, brädspel och film ligger i fokus. Tycker själv att den blev skit bra. Ska försöka lägga ut lite recensioner och nyheter här unde de närmaste dagarna. http://www.horizonten.se

    Gillar du Värmländsk monster film? Läs om det kommande film projektet på horizonten.se

    Gilla

  8. Sent ute som vanligt, men vill gärna göra reklam för det kommande Skuggornas mästare. MylingSpel har precis lagt upp ett crowdfundingprojekt för spelet, med hopp om att få in till trycket.

    Originalet kom ut 1988 och skrevs av Gunilla och Micke, Kults, och Mutants skapare. MylingSpels version blir en jubileumsversion för att fira detta lätt vrickade spels 25-årsdag. En rollperson tar rollen av hemlig agent, ninja, vigilant, utomjordisk hybrid, troll eller något annat lätt skumt.Till sin hjälp har de förmågor långt utöver det normala, och kanske till och med en mäktig organisation som håller dem om ryggen.

    Världen är vår egen, fast med vissa skillnader. De flesta myter, konspirationsteorier och legender har ett visst korn av sanning. Från skuggorna försöker mäktiga organisationer kontrollera världen. Övernaturliga väsen verkar i det fördolda. Utomjordingar vakar över och experimenterar på människorna, samtidigt som de infiltrerar regeringar och viktiga organisationer. I det yttre mörkret, utanför multiversums alla världar, finns de äldste. De tittar intresserat på, och försöker få så många tillbedjare som möjligt så att de kan festa på deras själar när de dör.

    Jämfört med originalet är reglerna utbytta, världen utbyggd och utseendet uppdaterat. Stämning och grundidéer har vi dock försökt spara. En nedklippt förhandstitt av en inte alls färdig beta kan plockas hem här för den som är intresserad av världen och regelsystemet: http://www.mylingspel.se/te/sm2-prev.pdf

    Förköp/finansiering görs här: http://fundedbyme.com/projects/1686/skuggornas-mastare-jubileumsutgava-25-ar/

    Gilla

  9. Jag skriver på old school-äventyr till gamla Expert. Det första är utlagt på byraxen.wordpress.com, och utspelas i en region inspirerad av diverse asiatiska kulturer. Det ska bli en hel kampanj så småningom – nästa del blir en saltstänkt historia som utspelas i varma korallhav.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s