Piruett

Science fiction, fantasy och allmäna nörderier – sedan 2007

Best of wrnu: Zepp!

I ”Best of wrnu” återanvänder jag mina bästa (i någon mening) inlägg från www.rollspel.nu. Eftersom man aldrig vet när den sajten kan dö, så känner jag att det är bäst att rädda det som är värt att räddas medan tid är.

I dag på Best of wrnu: Zepp!

972248-zepploggaTänk er ett rollspel där man spelar zeppelinare. Inte besättning eller passagerare. Zeppelinare. Själva farkosten. Man flyger runt och utforskar världen, slåss mot andra zeppelinare, handlar med exotiska varor.

Tänk er vidare att zeppelinarna existerar i ett mytiskt 1960-tal, där psykedeliska drakar, flygande Bubblor, intelligenta moln av syra och hippies på tama regnbågar gör luftrummet osäkert även för den mest kaxiga zepp (som zeppelinarna kallar sig själva).

Tänk er också att det finns en konspiration av marklevande varelser — ”Vroms” — som gör sitt yttersta för att sabba för zepparna. Deras mål är att ändra själva naturlagarna så att zepparna inte ska kunna flyga längre.

Givetvis finns det även flygplan, ”Pellrar” som de kallas i Zepps värld. Dubbeldäckade propellerflygplan. Pellrarna är ofta allierade med Zepparna, som ett sorts underhuggare. När man skapar sin Zepp kan man skaffa en förmåga som heter Svärm som innebär att man har en svärm av Pellrar som susar omkring en och som kan skickas iväg på diverse uppdrag. Som minions ungefär. Ju högre värde man har i Svärm, desto fler Pellrar har man.

Kan du tänka dig detta, så är du möjligen redo för ZEPP! — ett kanskerollspel från Journalspel.

Ursprunglig tråd.

    Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *